You'll or I'll Never Get Wat U/I Want....

Morning....hepi pada mulanya...a bit stress... but it getting more and more stress when i know/ read sumthg. Dia nak kahwin?? So soon.... ok, i lied b4 dis bile aku kate x kisah but actually kisah. Sbb pe kisah? Sebab aku bukan patung, aku bukan dinding yg berdiri tegak alip mcm Tembok Cine kat Beijing tuh. Aku ada feeling atau kata2 staright to d pointnye aku sayang gile die. But does he care? Of kos not... I am nutting to him.

Jadi dgn tersebarnye berita tu hari2 ku jadi mendung kelabu mcm warna air Sg Klang. Aku yg mule nye berkobar2 nak siapkan semua keje2 yang terbengkalai smpai sanggup ponteng kursus, mula ilang semangat. Atau lebey tepat lagey ilang semangat idup. Nak mati je bole x??? Astghfirullah Kamaliah, takkan sbb sorg laki ko nak mati? Ati aku berkata...

Maka, kerana kesedaran dan keinsafan datang bersilih ganti bersama perasaan sedih, hiba dan sayu aku cube bertenang dan bersikap rasional. Dan sgt impresif kerana tiada airmata yg kua lagi kali ini. Dan dengan ini juga ari ku berlalu tanpa sebarang kerja berjaya disiapkan sbb aku sibuk melayan perasaan dgn mengupdate status FB, tuka template blog dan melakukan2 kerja2 x berfaedah yang lain....

Dan dengan terjadinya benda ini, takkan ada lagi lelaki hadir dalam hati aku, tiada lagi angan2 utk wat kad undangan kahwin bagi kat kawan2, tiada lagi blog jiwang2 dalam ni, tiada lagi status geli2 dalam FB dan tiada lagi harapan utk dapat peti ais dari geng kapak sbb ati aku dah mati. Takkan ada rasa cinta lagi lahir utk para lelaki...... Itu janji aku....

11 comments:

♥MALIN♥ said...

hikhik... alaa... org blkg umah ade lg la kamaliah hanim... die sedia menunggu tu... hihihi

kopi phreak said...

jangan la sampai mcm tu...
jangan la sampai berjanji tiada lagi cinta untuk lelaki, if there a gentleman come and want to make you as his bride, how? ramai lagi lelaki kat dunia ni, walaupun takdak yang serupa ngan dia, tapi ada yang lebih baik dari dia..
read lah post aku,not so happy day, tu luahan hati tu,takdak ciplak memana... bila luka akan ada parut,jadikan parut tu peringatan untuk kita lebih maju ke depan..
sekian terima kasih dari aku...

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh

bob the builder,can we fix it?!!

auramerah said...

mantap le bob the builder skrg nih...kagum2

mmg ler berhak sedih tp jgn ler layan sgt perasaan tuh..mamat tuh dh nak kawin..ok ler tuh..maksud nyer dia dh jumpa org yg terbaik utk diri dia...dan dh tentunya dia bukan le lelaki yang terbaik utk kak nim dan kak nim bukan le insan terpilih utk mamat tuh...

mungkin kak nim rs dia yang terbaik tuk kak nim tapi ALLAH rasa tak..sbb ALLLAH maha mengetahui ape yg terbaik utk umatnyer...(ghiler mantap ayat gue)

yan cadangkan kak nim baca buku travelog haji & travelog dakwah tulisan muhd kamil ibrahim...buku tuh bukan perihal cara2 nak g haji atau apa yg perlu wat di mekah..tp buku tuh perihal diri dia yg sblm nih jahil agama then cemane dia sedar..mmg bg motivasi btol..

pasal bercinta2 nih pn ader ler dia sentuh juga..mmg tersentap ler kalo baca..

hazman said...

Salam, hear diz song, hope it it will make you feel better...

"You Are Not Alone"

Another day has gone
I'm still all alone
How could this be
You're not here with me
You never said goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

But you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you are not alone

'Lone, 'lone
Why, 'lone

Just the other night
I thought I heard you cry
Asking me to come
And hold you in my arms
I can hear your prayers
Your burdens I will bear
But first I need your hand
Then forever can begin

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
For you are not alone

Whisper three words and I'll come runnin'
And girl you know that I'll be there
I'll be there

You are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart

For you are not alone...

DIL said...

aku terharu dgn komen yan...
yan skrg da mcm dokter sakit jiwe..
asik kne bg semangat kt kwn2..
bgs2...
bob pun boleh thn...
pape pun...
sabar yek kak anim...
blm mase utk peti ais lg :)

DIL said...

tambahan lg kak anim,
jgn ckp ati mati...
cume mayb kite kne rest dr hunting nih...
mane tau...
nnt die dtg sndri pd kite...
org kate 'dun try so hard, the bes thing come when u least expect them to'
who knows kan..
except for ALLAH... :)

auramerah said...

ntah kenape bnyk sgt kawan2 yg ader mslh jiwe raga nih..

DIL said...

cm tuh lah yan...
nak wat cm ne?
weh, bongek ko kak nim...
letak name aku cm tuh..
mane kotak jerit ko?
ssh ler nak jerit2

People said...

yea time kasih byk kawan2 atas sume nasihat2 membina yg sungguh suppotif x kurang jugak yg laser2 manja. heheheh to bob, thanx a lot for ur advice, terharu ghiler aku. x sangka ko leh jd motivator n wat post ala2 dr fadzilah kamsah gitu. and utk pengetahuan ko yan, aku dh bli buku yg ko ckp tu, tp x smpai2 umah aku lagi. ni aku nk mara poslaju ni. di saat aku teruja nk muhasabah diri lmbat2 lak die anta.

P/s tok yan: ele, taman ko x kene racun lagi leh arrr ckp kitaorg ade mslh jiwe. satu ari nnt klu ko dok dlm kasut kitaorg br la ko tau ade mslh jiwe ke x.... :p

Al Fateh said...

wooohhooo...entry maut neh...wakakaka...org, lain pon frust la...tp xde la nk bejanji xde cinte lg...jgn. main2 ha...nnt. betol2 jadi susah oo...xdapat la geng peti ais beli peti ais nnt...wakakaka...just want 2 share n bkn nk tunjuk pandai or baek,sbb tu agame kite menggalakkan becinte lps kawen sbb becinte seblm kawen lg byk burok dr baek...tp bese r kn kite manusie mesti nk langgar sume tu...anyway xkan la kite nk biar kn kebahagiaan org lain menjadi derite bt diri kite...baek xyah jadi org. mcm. tu...xsalah kalo nk rase kecewe tp biar la ade had...kite ni ber 'bin n ber 'binti' bukan nye michele or david...so ikut la garis2 panduan yg. da disedie kn...kalo anda marah or kecewe dengan jodoh die bemakne anda marah n kecewe dengan takdir tuhan...siape anda nk marah n kecewe dengan tuhan...memang kdg2 kite rs idop ni x adil tp e2 la yg. sebaik baiknye sbenanye...sedangkan awie n erra pon x besatu ni kn plak la kite yg. xde pape neh...sory la kalo bahase kasor sangat tp ni ikhlas dari ati...

erm stuju same malin...org. blakang umah kan ade...wakakaka

auramerah said...

huhuhu....finally, kamaliah hanim reply commnt..ingtkn ati dh mati smpi xnk berblog lg...ko dh beli buku tuh...huhu...syabas2..bestnyer buku tuh smpi ader 4copy kat umah aku nih..sorang 1..hahaha

p palang s tuk kak nim: dulu pn taman aku pnh kene racun jgk...aku pnh ader kasut tuh jgk erk..hihi..

p palang s tuk malin & adik kak nim: kak nim xsuka mamat tuh ler..dia garang@baran..(hihi..aku plak lebih2)

Post a Comment

Blog Archive

The Empire....

WaRiSAn Jawa dan Bugis

LGianss.....

Kalau Bosan....

Shout Ur Heart Out...!!!!!


ShoutMix chat widget