Utk dia yang selalu menenangkan.....

Dulu...saya ade seorang kawan...
Dia sangat ambil berat tentang saya...
Selalu berada di sisi saya waktu saya sedih, gembira, marah dan sebagainya...
Dia selalu jadi pendengar setia....setia mendengar jika saya marah-marah dengan sesuatu.....
Selalu sahaja die menjadi tempat saya melepaskan segala emosi....
Marah, sedih, kecewa, gembira, suka dan duka.....
Kata-kata die selalu sahaja berunsur nasihat dan sentiasa menenangkan.....

Tapi saya.....
Tak tahu menghargai dia....Hanya mencari jika dalam kesusahan....
Kadangkala kawan juga memerlukan saya...
Bila die juga marah dan kecewa...
Sebab kawan juga manusia biasa....
Yang punya hati dan perasaan....yang ingin berkongsi sesuatu dengan seseorang yang dia percaya dan sayang....
Tapi saya melarikan diri bila dia mencari....
Pura-pura busy dan selalu sahaja tidak menjawab panggilan yang dibuat...
Namun kawan tetap sabar dan sentiasa tenang bila saya memberi 1001 alasan....

Hingga satu hari....
Kawan mencari saya...bukan ingin meluahkan atau berkongsi masalah dia...
Tetapi kerana ingin menenangkan saya yang mengalami masalah jiwa...
Tapi saya....
telah melukakan hati kawan...dengan kata-kata yang x sepatutnya....
Kawan kecewa....mendengar kata-kata saya...
Dan dia pun pergi...tanpa sepatah kata....
Memberi ruang pada saya...seperti yang saya minta....

Lama masa berlalu....
Saya jadi rindu...pada kata-kata dan nasihat dia....
Pada saat-saat kami menghabiskan masa bersama....
Baru kini bermuhasabah diri....Banyak perkara yg saya pentingkan diri...
Dalam perhubungan saya dan dia....
Mungkinkah ada ruang kemaafan untuk saya dalam diri kawan????
Saya rindu pada dia........

Utk kawan, lagu ini saya beri pada dia......Saya tatau maksud dia. Saya cuma nak beri...Maafkanlah saya...Saya betul-betul rindu pada awak....
http://www.youtube.com/watch?v=4WBRoSpCYwA

2 comments:

lil said...

sape kah 'kawan' ko tue ek... huhuhu.. sian dia...

DIL said...

sape kawan ko nih kak anim?

Post a Comment

Blog Archive

The Empire....

WaRiSAn Jawa dan Bugis

LGianss.....

Kalau Bosan....

Shout Ur Heart Out...!!!!!


ShoutMix chat widget