Semua terjadi bersebab.....

Kursus...kursus.....kursus....kurus....eh..eh...hehheh......makin gemok kot...sebab selama kursus 3 minggu aku ni, makan terjaga...complete...dari breakfast, tea-break, lunch and hi-tea.... Ok jgn la question kan quality food and kesedapannya, klu dah namanya order kat makcik kafe, paham2 jela.... tp pape pun...aku tetap bersyukur..... yela, waktu2 tgh 'kesesakan' ni, Allah turunkan rezeki utk aku...makan free selama 3 minggu....jgn nak komplen lebey2.... syukur Alhamdulillah....

Mula2 ati memang mara kene pegi kursus ENSA and ECSS ni.... pegi pun paksa rela.... 7 ari 7 malam aku menyumpah org yg paksa aku ganti tpt die utk g kursus ni...seriously.... tp bila tgk content course, rupanya content ni la yg aku cari2 utk PNP aku..... details lak tuh...syukur Alhamdulillah lagey.....

Aku yang terakhir register kursus...org dh blaja byk....aku yg tetggl.... mula2 masuk...aku xde kawan..seb bek ada khairul. Dgn die jela aku byk borak (ni nak kursus ke nak borak hahha). Pastu stat baik ngan Wak, Haris, Hakim and Estree....geng laki je hahhaha.... lama ckit baru aku stat baik ngan dak pompuan... skrg kelas aku harmoni giler.... walau sume org stress sbb exam fail, pastu ada yg kakak tu anak dia sakit kat umah....pendek kata sume org dh pk nk blk and tamatkan kursus cepat.... tapi kelas kitaorg tetap harmoni..... sume org support each other, saling tolong menolong and masing2 bagi kata semangat utk satu sama lain bile down.... x pasal2 ada ramai kawan baru..... Alhamdulillah.....

Dalm idop, manusia selalu mengeluh...mara2....x puas ati bila apa yang berlaku x menepati apa yg kita kehendaki...tapi manusia selalu lupa yang Allah tu lebih lagi Maha Mengetahui, apa yang DIA beri tu sebenarnya pasti terbaik utk kita, pastu mesti ada sebabnya..... bukannya sengaja2 je Allah nak bagi..... hanya jika manusia merenung kembali, muhasabah diri setiap apa yang berlaku, barulah kita akan nampak apa hikmah sebenarnya sebalik sume apa yang jadi.....

Jadi ucaplah syukur selalu, berhenti mengeluh and think from the positive side.... pesanan ini utk diri aku sendiri yang selalu alpa and utk mereka dan keluarga mereka..... hehhehehe peace.....

Nota kaki: Baca lah buku Travelog Cinta Abadi tulisan Roza Roslan, isteri penulis buku Travelog Dakwah and Travelog Haji..... memang antara buku motivasi terbaek aku baca..... :)

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

The Empire....

WaRiSAn Jawa dan Bugis

LGianss.....

Kalau Bosan....

Shout Ur Heart Out...!!!!!


ShoutMix chat widget