Mr Younger Than Her.... The Adventure Continues hahhaha

Cerita sang Encik Kapten bersambung balik.......

Jadi selepas pelawaan berani pertama kali sang En. Kapten aku pun keluar dgn dia. Tp bukan berdua, tapi berlima. Heheheh.... Jadi dalam tempoh seminggu selepas our first 'hang out', En Kapten makin kerap sms. Nk tdo sms, bgn tdo sms, nk driving sms, mkn pun sms...ishh..ishh...ishhhh......

Sebagai org yg byk makan garam, MSG, soda bikarbonat and beberapa jenis bahan pewarna dan pengawet, aku dh sense sumthg yg 'fishy' dlm situasi ni. Kira klu CIAnye investigation tu, dh msk peringkat berjaga-jaga la hahhaha.....

Pendek citer our first date (hahaha dh tuka terms gitu..) ialah ke Hutan Rekreasi Ayer Keroh. Cewah...tempat kenangan Geng Kapak tuh.... Kunun2 pegi nk jogging but end up kitaorg jalan2, hirup udara petang yg nyaman n segar and borak2 psl diri memasing. Kira cm get to know each other la. Hahahha cam geli lak aku tulis cmni...:p

Dan selepas first date, pasti lah ada second, third dan nombor-nombor date yg berikutnya. Kuikuikui......cuma, kami terpaksa wat underground sbb hub aku ngan die ni melanggar etika profesion aku. So terpaksa la, date after pukul 12 tgh mlm :p sebab time tu je, pekan koboi ni lengang n possibility utk terserempak dgn sesape tu kurang.... hahhaah keji kan....

Tapi, x la kami ke tempat2 sunyi..besenye kitaorg akan ke Mc D 24 hours, x pun lepak mana2 mapley yg bukak smpai pagi, order teh secawan n borak2...borak..lagi...dan lagi...sampai mata jd cm garfield n mulut dh jadi 'big O' 86 kali baru la balik.

Tiap kli nk jumpe mmg rs teruja....sbb cm adventure gile sbb kene men sorok2... ngehngehngeh.... Klu jumpa kat kelas pun kene pretend natural walaupun sumtimes hati aku berdebar2 bile die depan mata aku wahahahhahhahahaha.... *ok di saat ini aku gelak mcm nk mati smbil guling2 dlm ati*.....

Setakat ni, aku still profesional g la dlm tugas walau selalu berlaku 'conflict of interest'. Nasib baik tggl 2 bln je lagi, and after this dia akan grad.
Honestly aku tatau 'pengakhiran' undescribeable relationship kitaorg ni. Awal2 dlu, banyak gak aku ragu2 dgn mamat ni sebab aku tatau apa niat die sbnrnya. Yela klu fikir secara logik, mana ada lelaki yg umurnya 21 thn nk suka perepuan yg umurnya lg tua dr kakak sulung dia? Dia pun lg muda dr adik aku yg paling bongsu....hmmmm.....

Jadi, jalan terbaik adalah mintak petunjuk dari Allah...sebab Allah Maha Mengetahui semua dan segala-galanya.... Alhamdulillah, rasa-rasanya sejak awal relationship Allah tunjukkan jalan yang baik buat kami berdua. Tapi still aku 'play safe' n just go wif d flow selagi xde kepastian.

Apapun yg jadi pada relationship kitaorg pasni samada ke arah lebih baik atau sebaliknya (of kos aku doa yg terbaik... hehe) insyaAllah aku redha dengan ketentuan Allah sebab aku yakin perancangan Allah tu yg terbaik. Aku pun dh prepare mind aku utk terima apa saja. Samada dia ditakdirkan utk hadir sebagai teman hidup aku atau hadir sekejap je, aku yakin pasti ada sebab Allah pertemukan aku dan dia. Semoga, inilah jawapan kepada persoalan hati aku selama ni...... Hope so... Aminnn.....

3 comments:

DIL said...

hahaha....
hehehehe...
huhuhuhu...
aku doa yang terbaik untuk kawan2 aku...
boleh mintak tips pade cho...hehe...
orang tak bijak nih nak bagi suggestion, rase nye kak anim pun pernah cakap dgn dil nih...
buat lah istikarah...
yang dil boleh kate,mude, tak semestinye bukan jodoh kite...
all the best kak anim..
insyaAllah, pade hari pernikahan kak anim tuh dil cube untuk tak sakit perut atau sebagai nye...
hehe...
peace...
all the best dude :D

NabilahMazalan said...

minta petunjuk pada Allah banyak2 tau..insyaallah Dia lagi mengerti..sweet plak bc cite ko ni..tulis novel la..hantar skrip asal pada aku..nnt aku smbg bagus2 punye..hihi

People said...

dil: hehheheh adakah ayat sakit perut tu saje dihi-lite kepada aku? heheh :p pape pn thanx dude.... tgh otw wat istikharah la ni... pray 4 us :)

bella: insyaAllah....pada DIA mmg x putus aku mintk petunjuk.. mau jd editor aku kah bell??? hahaha royalti kita bahagi2 nnt hhahahha

Post a Comment

Blog Archive

The Empire....

WaRiSAn Jawa dan Bugis

LGianss.....

Kalau Bosan....

Shout Ur Heart Out...!!!!!


ShoutMix chat widget